Ömma vader svävar på moln...

Lättnad. Frihet. Lycka. Hopp.

För ett dygn sedan var alla mina rörelser ytterst försiktiga. Orsaken var rädlan över att en smula kunskap skulle riskera att rinna ut genom mina öron. I veckor har jag fördjupat mig i landet "over there". Studerat allt ifrån Foreign Policy to the Civil Right Movement. Idag var det muntlig tenta med MrsTorgnysson och mot förväntan gick det megasuperduperbra! Men alla ska veta att det är en konst att charma den damen.

Den obeskrivliga känslan efteråt gav mig svaret på frågan varför jag egentligen utsätter mig för det här. Alla som aldrig har pluggat på universitetet. Gör det. Om det så bara är för att klara en tenta och sen hoppa av. Jag lovar, det är värt det!

Alla spänningar släpper (därav mina ömmande vader)
och man känner mig lätt som en fjäder (därav de svävande molnen)...

Som avslutning på denna hoppfyllda dag rekomenderar jag att titta in på:

http://www.ullalemberg.com/

Ulla Lemberg är sveriges första kvinliga pressfotograf som har tagit mycket slagande och gripande bilder. Titta. Beundra. Lär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0