I maktlöshetens tecken

Det är inte ofta. Men ibland kommer det situationer då det är bra att ha svar på vissa frågor. De frågor jag tänker på kan man bland annat stöta på i "Mina vänner"-böcker (sånna alla hade när man var mindre och där kompisar fick fylla i) eller anställningsintervjuer. Den specifika frågan jag tänker på nu är:

Vad gör dig arg?



Maktlöshet är mitt svar på frågan. Ordet innehåller oerhörda mängder av frusration och ilska. För att förtydliga kommer här ett exempel.

När jag i höstas jobbade som brödpackare/hornböjare i Norge hände det att det blev brist på arbete. Det kunde breo på olika saker. Iband var inte brödet vi skulle packa tillräckligt frys. Ibland var det fel på någon maskin. Ibland fanns det inga upptryckta ettiketter, som skulle sättas på kartongerna. Lösningen var enkel. Packpatrullern förvandlades till städpatrullen! Det är här min frustration kommer in i bilden. En eftermiddag fick jag, tillsammans med Em och Lise, skrubba den splitter nya frysväggen, som dessutom var överdragen med ett plastlager. Droppen på min frustration och maktlöshet var då plaslagret snabbt drogs bort dagen efter vi hade skurat det!

Men man får ju inte glömma bort att vi fick gratis bröd hela hösten...

"Horn me frö" kommer vi sent glömma...lr hur Em!?


Kommentarer
Postat av: em

Det rycker i fingrarna bara av att se brödet... Wuaaaa... Dock är det som bekant inte våra favvisar - föredrar ju "Nakne Horn"



<3

2009-03-23 @ 22:00:58
URL: http://luddeliten.blogg.se/
Postat av: Emma

Bakers in my <3

2009-03-24 @ 09:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0