Tänk om ting kunde tala

Jag tycker om mycket. Jag tycker om att fynda på second hand. Det känns bra på alla sättovis. Samtidigt som jag tillfredställer mitt töntiga konsumtionsbehov går pengarna oftast till ett fint ändamål och i samma sekund har jag gjort en insats för miljön. Men det är inte bara därför jag tycker om secondhand prylar..

Jag tycker om det hemlighetsfulla med gamla begagnade saker. Varje pryl bär på en egen historia. Tänk om ting kunde tala - snacka om vilken öronbedövande volym det skulle vara på en loppis.

I helgen köpte jag en charmig guldram med bubbelformat glas. På insidan av ramen står det med ett gammalt stämpeltryck 

"pris på ram 35:- standardpris kan icke förändras.
Utförande och materiel garanteras.
A/B CHICAGO PORTRAIT COMPANY"

Jag blir så nyfiken. Undra var den kommer ifrån. Vilka väggar den suttit på. Var den är tillverkad. Vem den betytt mycket för. Frågor som tyvärr kommer att förbli obesvarade. Men när jag googlade på Chicago Portrait company hittade jag det här fotografiet på ett modernt amerikanskt fotoföretags hemsida! Undra om det har något med min ram att göra!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0