Coffee is the shit...

Idag har jag lärt mig att ordet kaffe tillhör: 

" substantivets underavdelning; massord, även kallad oräknebara substantiv"

Det NI! Tänk på den meningen. Översätt den till engelska. Öka sedan svårighetsgraden några snäpp. Och hokus pokus filiokus så har ni fått Engling 1 Single-Subject Course. Det här kommer att bli tufft. Jävligt tufft!

Äkta lycka bubblade upp inom mig idag, då jag tillgodosåg mig informationen om att kaffe är sveriges nationaldryck. För första gången på riktigt länge har jag kännt mig stolt över att vara svensk. Nationalitetsbeteckningen "svensk" brukar i vanliga fall kännas blek, blyg och opersonlig i mina ögon, då man jämför sig med alla andra underbara människor ute i världen. Men i detta ögonblick...men tre muggar kaffe i magen... kände jag mig väldigt svensk.

Dessutom finns det nu ny forskning som tyder på att de som dricker tre koppar kaffe om dagen minskar risken för att få alzeimers syndrom. Sist men inte minst är att kaffe är den dryck som innehåller flest antioxidanter. Så varför ska man inte dricka kaffe!?



And remember... "You can sleep when you are dead"



Mer kaffe åt folket!

Kommentarer
Postat av: B2

my...



can we make it?



...Yes, we CAN!!!!!!!



XOXO

2009-01-21 @ 22:15:43
URL: http://luddeliten.blogg.se/
Postat av: Sylvia Halling

Tack för det har redan druckit två koppar. Sen har ja ju gått min runda. Vad kul att du har en egen sida.Vet du morfar är i spelboa tar ut vinst sen igår kväll 25.000 dela med Stefan o snutt. Vi ses



Kram från mormor.

2009-01-22 @ 10:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0