jag är ett levande vittne

Har knegat två 12 timmars pass i helgen. Observera(!)... jag klagar inte för en millimeter. Har haft ungefär så här kul:

I----------------------------------------------------------------------I


En av nattclubens gäster kom fram och önskade mig lycka till i framtiden. Han menade att jag var värd något bättre. (Håller inte med honom, det här är det absolut bästa tänkbara för tillfället!) Efter lite kallprat avslutade jag vår kommunikation med ett stort leende, innan jag gick för att plocka fler urdruckna drinkar.

När jag ändå halkade in på ämnet angående arbetstider tänkte jag passa på att yttra mina åsikter inom området. Jag tycker nämligen att Sverige borde ta efter sitt grannland Norge och inskaffa en 37,5 h lång arbetsvecka! Efter fyra månader som bagarslav inom Bakers väggar är jag ett levande vittne till att detta är en bättre löning! Bort med Sveriges 40 timmars långa arbetsvecka! NU!

Detta skulle ge dig många possitiva konsekvenser. De normala arbetssiderna skulle bli 8-16 (jämför med Sveriges 8-17) och du skulle få en hel timme längre kväll! Lunchen skulle vara bestämd till 30 minuter (jämför med Sveriges 60 min), vilket egentligen är tillräckligt för att förtära de kalorier som behövs.


Bra...! eller hur!?


"You´ve got a friend in me"


Kommentarer
Postat av: emeliee

babe <3

2009-01-25 @ 23:42:19
URL: http://luddeliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0