Slopa Coca Cola, NU!

Blir så frustrerad över Coca Cola. I och med deras lansering av de nya cola-dryckerna, utan några calorier samt med smak av grönt tea, syns nu världsföretaget namn på varannan reklamskylt i stan! Snälla Dere (ni på norska)...gå inte på deras genomskinliga lockbeten! Om du nu vill ha en dryck utan kalorier och med smak av grönt tea, rekomenderar jag istället riktigt grönt tea.

Coca Cola finns överallt. Öppet eller dolt i samhället. I julas, då jag semestrade med familjen i the US, möttes jag av Coca Cola:s slogan lika ofta som jag nu stöter på ett predikat i en sats. Och det är ofta kan jag lova!

Believe it or not...
till och med flaskvattnet i USA var en del av the Coca Cola Company. Eftersom man rekommenderades till att inte dricka av kranvattnet, tvingades jag att under två hela veckor sponsra det redan allt för stora multiföretaget. Min livsinsats för Coca Cola är nu gjord.

Huvudorsaken till min avsky mot Coca Cola grundas på företagets oacceptabla tillverkningsmoral. De, som även många andra worldwide companies, har valt att belägga sin tillverkning i ett fattigt U-land. I CocaCola:s fall är landet ifråga Indien. Stor del av Indiens grundvatten går åt till att släcka västvärldens cocacola-sug! Detta samtidigt som stora områden torkar ut, i brist på vatten! Var finns samvetet?

Hur många vet att de orsakar vattenbrist i Indien då de dricker en Coca Cola!?....nu vet du!



Tar nu de sista klunkarna av mitt gröna tea. Smaksatt med kamomill. Så jag kommer snart att somna sött.



Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0